Историята на преглеждани продукти е празна

СТЕК – УМНОТО решение за продължителен живот на Вашия акумулатор

CarProfi – ексклузивен вносител на СТЕК за България 

Ако поддържате и зареждате правилно акумулатора си, може да удължите живота му от 2 до 3 пъти. А това означава, че можете да разчитате на автомобила си и да спестите парите си за нещо по-добро от нов акумулатор. 

Може да разгледате портфолиото от зарядни СТЕК тук.
 

Всички акумулатори имат ограничен живот, който зависи от условията, при които работят. Дефекти в акумулатора, причинени от сулфатиране, износване, дълбок цикъл и физически щети, не са производствени дефекти и не се покриват от гаранцията. При нормални условия на работа акумулаторът не може сам да се разреди. Причините могат да бъдат проследени обратно към:

  • Неправилно функциониращ алтернатор, регулатор или стартер.
  • Приплъзване поради неправилно монтиран ремък на алтернатора.
  • Електрическа повреда, която не прекъсва процеса на консумация на ток след изгасване на мотора.
  • Прекомерната употреба на електрически консуматори - климатик, стерео (неправилно монтирани директно към акумулатора) и т.н.
  • Дълго време без последващ заряд.
  • забравени включени светлини.
СТЕК Е СВЕТОВЕН ЛИДЕР В ПРОИЗВОДСТВОТО НА ЗАРЯДНИ УСТРОЙСТВА И УМНО РЕШЕНИЕ ЗА ПРОДЪЛЖИТЕЛНИЯ ЖИВОТ НА ВАШИЯ АКУМУЛАТОР

 

Зарядно СТЕК MXS 5.0

Зарядните усторйства са проверени от най-добрите. Зарядното MXS 5.0 е класирано на първо място от GTU Germany. Тестът е направен на 8 зарядни и включва 24 различни етапа на зареждане. Тестът е публикуван в немското издание на списание AutoBid и печели наградата за „Най-добро зарядно за 2016 година.“

СТЕК ЦЕЛИ ДА ПОМАГА НА ХОРАТА КАТО НАМАЛЯВА ЗАГУБИТЕ НА ВРЕМЕ И ПАРИ ЗА АКУМУЛАТОРИ. 

Стек постига целта си като:

  • Запазва доброто състояние на акумулатора чрез правилното му зареждане 
  • Намалява неприятните моменти, в които акумулаторът отказва да работи
  • Предпазва окололната среда като предотвратява изхвърляне на изтощени акумулатори като ги връща към работно състояние. 
  • Спестява пари, давайки 2-3 пъти по-дълъг живот на акумулатора
  • Спестява разходи за автомобила
  • Спестява място в автомобила или гаража с компактните си размери
ВЪЗМОЖНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ АКУМУЛАТОРИТЕ

Физически дефекти
Ако акумулаторът се съхранява, поддържа или монтира неправилно, клемите не са закрепени правилно, акумулаторът може да има увреждане на корпуса и/или терминалите. 

Сулфатизация
Ако акумулаторът се оставя да престои в изтощено състояние във/край превозното средство за определен период от време, започва химичен процес, наречен „сулфатизация”, който постоянно ще влоши работата и живота на акумулатора. Сулфатирането може да се види под формата на фино бяло/сиво покритие на положителната плоча и без метален блясък на отрицателната плоча. В повечето случаи това означава, че акумулаторът не е обслужван. Опитите да се заредят акумулатори, останали в изтощено състояние, дори при много нисък ток на заряд, ще доведат до щети на решетката и активния материал, както и сулфатни утайки може да бъдат формирани в рамките на сепараторите. Щетите могат да настъпят при дълъг период на съхранение или ако акумулаторът е монтиран на превозно средство (или оборудване), което не се използва за определен период от време. Това е така, защото има постоянна консумация на ток от акумулатора от елементи, като аларма, часовник, светлини и др., които оставят акумулатора до най-ниското си възможно състояние на заряд. Колкото е по-дълъг периодът, толкова е по-голямо сулфатирането върху плочите. Сулфатирането пречи на ефективността на електрохимичните реакции, протичащи в акумулатора между активния материал и киселината. 
 

                                           

Зарядните усторйства СТЕК десулфатизират плочите като разтварят сулфатните кристали и по този начин възстановяват капацитета на акумулатор.

Наслояване на киселина
Ако нормалните Ca/Ca акумулатори се разредят с повече от 40-50%, киселината се наслоява, което означава, че киселината и водата образуват отделни слоеве. Жизненият цикъл капацитетът на акумулатора драстично намаляват.

Програмата Recond на зарядните усторйства CTEK елиминира напластяването на електролита

Износване
Тъй като действието на акумулатора е циклично, т.е. зареден и разреден, активният материал в плочите на акумулатора е в движение с цел освобождаване на съхранената електроенергията. Всеки път, когато акумулаторът е зареден и разреден, малко количество от активния материал се губи завинаги от плочите. 
Тъй като животът на акумулатора се определя от много фактори,  като температура, регулярно ниво на заряд, и т.н., е невъзможно да се предвиди минимална/максимална продължителност на живот. Този процес на нормалното стареене в крайна сметка ще причини загуба на капацитет и ще се стигне до точката, в която акумулаторът не може да стартира превозното средство или оборудване. 

Дълбок цикъл
Както споменахме по-горе, всеки път, когато батерията е в цикъл заряд/разряд, малко количество активен материал се губи. Ако акумулаторът е подложен на дълбоко разреждане (по-голямо от 35%) и бързо зареждане, този процес се ускорява. Освен това, ако зареждането не възстанови цикъла на разряд напълно, акумулаторът ще загуби ефективност и концентрация на киселина м/у плочите, което може да доведе до корозия и загуба на експлоатационни качества. Дори и след зареждане напрежението ще бъде ниско (под 12.4V).

Презаряд
Ако реле-регулаторът на алтернатора не е поставен правилно или веригата за контрол на напрежението на алтернатора даде дефекти, тогава акумулаторът може да бъде подложен на прекомерен заряд. Ако се запази това състояние, акумулаторът ще прегрее и ще започне да изпарява електролита. Презареждането ще ускори разпадането на активен материал от плочите и ще предизвика загуба на производителност. Обикновена проверка на акумулатора ще покаже ниско ниво на киселината и черно покритие на тапите, както и силна миризма. Препоръчителна е проверка на напрежението при заряд на алтернатора.

Защита от презареждане на СТЕК

Неправилно приложение
Монтирането на по-малък или по-мощен акумулатор ще доведе до по-кратък експлоатационен живот и по-ранна неефективност. Неефективността обикновено се разглежда като дълбок цикъл/преждевременно износване. 

Недостатъчен заряд
Недостатъчен заряд се получава, ако акумулаторът не получава достатъчно зареждане, така щото да го върне до състояние на пълен заряд, това бавно ще доведе до сулфатизация. Този проблем може да възникне, ако автомобилът се използва само от време на време за кратки пътувания или за старт-стоп двигатели. Недостатъчен заряд ще се случи, ако напрежението на алтернатора е ниско (13.6 - 13.8volts).

Ефект от студ и топлина
Топлите и студени климатични условия влияят на акумулаторите, поради спецификата на химичните процеси, променящи се с промяна на температурата:
Химичните процеси се извършват по-бавно в акумулаторите при по-ниски температури и превозните средства се нуждаят от повече ток, за да стартират, за разлика от поведението им при по-високи температури, когато е необходим по-малък ток, за да старира автомобила, но пък те водят до по-бърз саморазряд.

8-СТЪПКОВА ПРОГРАМА ЗА ПРОВЕРКА СЪСТОЯНИЕТО НА АКУМУЛАТОРА

Зарядните на СТЕК са напълно автоматизирани. За правилното зареждане, СТЕК използва уникалната патентована 8-стъпкова програма за проверка на състоянието на акумулатора и неговото възстановяване, зареждане и поддръжка, за да гарантира максимално дълъг живот и ефективност на акумулатора. 

  1. ДЕСУЛФАТИЗИРАНЕ: импулсно напрежение отстранява сулфатите от оловните плочи на акумулатора като възстановява капацитета му. 
  2. ПЛАВЕН СТАРТ: проверява дали акумулаторър може да приеме заряд. Зареждането започва, ако акумулаторът е добро състояние.
  3. ОСНОВНО ЗАРЕЖДАНЕ: зареждане с максимален ток, докато бъдат достигнати 80% от капацитета на акумулатора.
  4. АБСОРБИРАНЕ: зарежда с намаляващ ток, за да достигне максимален 100% капацитет на акумулатора
  5. АНАЛИЗ: проверка дали акумулаторът може да задържи заряда. Акумулаторите, които не могат, се нуждаят от смяна.
  6. ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ: възстановяване функционирането на силно разредени акумулатори.
  7. ПОДДЪРЖАНЕ НА ЗАРЯДА: поддържа напрежението на акумулатора на максимално ниво, като осигурява постоянно напрежение на заряд.
  8. ИМПУЛСНО ПОДДЪРЖАНЕ: поддържа акумулатора на 95-100% от капацитета му. Зарядното усторйство следи напрежението на акумулатора и подава импулс, когато е необходимо, за да се поддържа акумулаторът напълно зареден. 

 

Таблицата представя 8-стъпковата програма за проверка състоянието на акумулатора и препоръчаните зарядни на СТЕК в зависимост от типа превозно средство.

СТЕК е ИНОВАТИВЕН: носи иновацията от самото си създаване. До днес СТЕК  се стреми постоянно да подобрява с иновации и съвременни технологии своите продукти.
СТЕК e ТЕХНОЛОГИЯ: световен лидер в производството на зарядни устройства.
СТЕК е ПОЛЕЗЕН: помага на хората като намалява загубите на време и пари за акумулатори
СТЕК е НАДЕЖДЕН: създава продукт, който хората могат да използват безопасно всеки ден, при всяка ситуация и във всякакви условия.  ЕДИНСТВЕНАТА МАРКА, която в гамата си предлага зарядни устройства с 5 години гаранция!

Поръчайте бързо и лесно зарядни СТЕК от нашия онлайн магазин!

При нужда от консултация за продуктите, посетете нашите магазини, обадете се на телефон 0700 43 003 или заповядайте на най-мащабното автомобилно събитие у нас – AUTOMOTIVE FORUM & EXPO 2018, което ще се проведе от 18 до 21.10.2018 г. в сградата на Интер Експо Център в гр. София. Ще Ви очакваме на щанд А1, зала 2. 

Нещо повече! 

CarProfi  като ексклузивен вносител на продукти СТЕК организира семинарна среща с Тони Зийл - Глобален директор обучения на СТЕК - УМНИТЕ ЗАРЯДНИ ЗА АКУМУЛАТОРИ. Обучението ще се проведе в рамките на AUTOMOTIVE FORUM & EXPO 2018 на 20.10.2018 г., събота в зала Вихрен (ет.2, централен вход на Интер Експо Център).

Повече за СТЕК и Тони Зийл може да научите от статията ни „CarProfi организира среща-семинар на СТЕК по време на AUTOMOTIVE FORUM & EXPO“.

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ ЗА БЕЗПЛАТНО УЧАСТИЕ В СЕМИНАРА!